Home ACTUALITATE Podul suspendat fără șuruburi. Ce se întâmplă la Brăila, după ce au devenit virale imagini cu șuruburile podului care au rămas nestrânse. Reacția CNAIR

Podul suspendat fără șuruburi. Ce se întâmplă la Brăila, după ce au devenit virale imagini cu șuruburile podului care au rămas nestrânse. Reacția CNAIR

by B A
0 comment

CNAIR anunță că echipele constructorului italian Webuild au verificat miercuri 35.000 din cele 100.000 de șuruburi ale parapetului montat pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila. La finalul zilei, au fost identificate aproximativ 70 de suruburi slăbite.

„Mâine va continua verificarea celorlalte șuruburi pentru a ne asigura că toate sunt strânse conform normativelor tehnice.
Operațiunea este supravegheată de responsabilii cu implementarea contractului din cadrul CNAIR.”, mai scrie compania de Drumuri pe pagina sa de Facebook.

Directorul General al CNAIR, Cristian Pistol, le-a atras atenția constructorilor că podul va fi recepționat doar dacă va respecta standardele de calitate prevăzute în contractul încheiat cu CNAIR. El a precizat că acele lucrări care nu respectă standardele de calitate trebuie să fie remediate pe cheltuiala constructorului, mai notează sursa citată.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Este vorba de neglijență. Pentru că, în mod normal, când sunt șuruburi, le iei dintr-un capăt și le strângi pe rând, pe fiecare. Probabil că au avut mai multe echipe. Echipele nu au fost împărțite pe sectoare, cum trebuie, și au omis, efectiv, să strângă anumite șuruburi. Să ia măsuri pentru a strânge aceste șuruburi. Nu există niciun risc ca podul să se prăbușească.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea din Europa (ca deschidere centrală), a costat peste 2 miliarde lei, 85% din finanțare fiind asigurată prin fonduri europene, scrie Economedia.ro

Contractul semnat cu Asocierea italo-niponă WeBuild/Astaldi – IHI Infrastructure este unul dintre cele mai mari contracte pentru infrastructura rutieră semnate până acum, fiind depășit de loturile 2 și 3 pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești sau Loturile 1 și 2 ale UMB pe A7 Focșani – Bacău.

Pe lângă viaductul cu o lungime de 1974 metri, contractul include și realizarea a 24 de kilometri de drumuri de legătură, 19 kilometri 2×2 varianta Jijila și alți 4,3 km varianta scurtă Smârdan – Măcin cu profil de Drum Național.

În primii 5 ani de la deschidere trecerea podului va fi gratuită.

You may also like

Leave a Comment

© 2023 – 7News